Cykler / Bicycles - preview (5 of 40)
image/_cykelferie-129.jpg
cykelferie-129.jpg
image/_cykelferie-130.jpg
cykelferie-130.jpg
image/_cykelferie-131.jpg
cykelferie-131.jpg
image/_cykelferie-132.jpg
cykelferie-132.jpg
image/_cykelferie-133.jpg
cykelferie-133.jpg
image/_cykelferie-134.jpg
cykelferie-134.jpg
image/_cykelferie-136.jpg
cykelferie-136.jpg
image/_cykelferie-137.jpg
cykelferie-137.jpg
image/_cykelferie-142.jpg
cykelferie-142.jpg
image/_cykelferie-173.jpg
cykelferie-173.jpg
image/_cykelferie-355.jpg
cykelferie-355.jpg
image/_cykelferie-358.jpg
cykelferie-358.jpg
image/_cykelferie-590.jpg
cykelferie-590.jpg
image/_cykelferie-608.jpg
cykelferie-608.jpg
image/_cykelferie-609.jpg
cykelferie-609.jpg
image/_cykelferie-653.jpg
cykelferie-653.jpg
image/_cykelferie-655.jpg
cykelferie-655.jpg
image/_cykelferie-661.jpg
cykelferie-661.jpg
image/_cykelferie-662.jpg
cykelferie-662.jpg
image/_cykelferie-671.jpg
cykelferie-671.jpg

<< previous / next >>
|1|2|3|4|5|6|7|8|9|10|11|12|13|14|15|16|17|18|19|20|21|22|23|24|25|26|27|28|29|30|31|32|33|34|35|36|37|38|39|40|
Index / Home

Alt for få cykelparkeringspladser ved Sillebroen

Dengang da man projekterede Sillebroens indkøbscenter, der må man tilsyneladende have ment, at det var nok med to cykelstativer, der kun kunne rumme henholdsvis 15 og 25 cykler. Holder vi de 40 pladser op mod, at der p.t. er 83 butikker i Sillebroen, så er det mindre end en halv cykelparkeringsplads pr. butik.

Det et dog mere end der i sin tid var sat af, da man byggede Frederiksberg Centeret, for der havde arkitekterne og planlæggerne slet ikke tænkt på, at der ville være en masse kunder, der brugte cyklen som befordringsmiddel, når de tog på indkøb.

Men Sillebroen er da kun et få år gammelt byggeri, så derfor mener jeg ikke, at der nogen plausible undskyldninger for, at der ved et så stort indkøbscenter kun er afsat 40 cykelparkeringspladser. Og i Frederikssund Kommunes tekniske forvaltning, må de da også have snorksovet i timen, da de gav byggetilladelsen uden at sikre sig, at der var cykelstativer, som gav plads til, at minimum et par samtidige cyklende kunder pr. butik.

Resultatet af de manglende muligheder for cykelparkering, er naturligvis, at cyklisterne forsøger at være kreative, når de henstiller deres cykler foran Sillebroen.

Men det har Sillebroens indkøbscenter reageret på, ved at de har opsat skilte med teksten "Parkering af cykler forbudt fjernes uden ansvar". Derfor vil jeg benytte lejligheden til at oplyse Sillebroen, at det er kriminelt at fjerne en cykel, og man kan ikke via skiltning fralægge sig ansvaret for en ulovlig handling.

Den eneste rigtige løsning er, at Sillebroen etablerer så mange cykelparkeringspladser, at der altid vil være pladser nok til, at indkøbscenterets kunder kan parkere deres cykler.

© april 2013 - Niels Riis Ebbesen